BiLeR JaRi MuLew GaTaiii..aipsss

U FoLLoW... I FoLLoW...

Saturday, July 28, 2012

~kerana Allah SWT~

Jika kau belOm bisa mengenaliku..
jangan kau cuba untuk mendekatiku..
jika kau takut akan kehilanganku..
jangan pernah kau cuba untuk memilikiku..
jika kau rasa kau yang dapat membahagiakanku..
buktikan padaku..
bukan dengan kata-kata bagai pijak semut tak mati..
bukan dengan janji-janji manis seperti gula...
bukan dengan pemberian harta-hartamu yang menggunung...
bukan juga dengan pelukan-pelukan manjamu...
tapi alangkah bahagianya aku..
jika aku menjadi kekasih halalmu..
apabila engkau menjadi imamku..
menjadi pembimbing hidupku..
membantu aku jika tersilap langkah..
menasihati aku mengikut as-Sunnah..
mengajar aku mendalami Al-Quran..
itulah erti kebahagiaan padaku..
aku tak mencari yang sempurna..
kerna aku juga bukan sempurna..
jika aku memilihmu..
aku memilih kerana Allah SWT...
Insyaallah..=)





aku mencintai seseorang itu kerana cintanya kepada ALLAH dan RASUL, dan aku sayanginya seseorang itu kerana sayangnya kepada AGAMAnya, dan aku juga suka seseorang itu kerana KEIKHLASAN yang dizahirkan demi meraih REDHA Allah..~


"seseorang yang dicintai bukan untuk ditilik atau dinilai dengan mata kasar, nilailah dengan MATA HATI dan ISTIKHARAH lah selalu agar diberi petunjuk dengan apa yang kita pilih..InsyaAllah mencapai keberkatan didunia dan di Akhirat..~"

Jodoh??.. hanya Dia yang ketahuinya... Biarlah Dia mengaturnya.. Biarlah Dia yang menjaga hati ini.. sampai suatu saat Dia akan membuka hati ini.. Dia menghalalkan rasa CINTA antara dua hati.. dengan pilihanNya.... 

aku masih belOm mengetahui siapa bakal imamku.. Cuma satu harapanku.. Agar aku ketemu seseOrang itu dengan berCINTA setelah kami disahkan halal.. Insyaallah.. =)


semoga segalanya dipermudhkan.. =)
amin... 

Biarlah aku mencintainya secara diam...  kerana aku ingin merasa nikmat halalnya... walaupOn tak sehebat seperti kisah cinta suci Saidatina Fatimah & Saidina Ali... sesungguhnya aku sedang belajar berjihad... 

No comments:

Post a Comment