BiLeR JaRi MuLew GaTaiii..aipsss

U FoLLoW... I FoLLoW...

Friday, June 01, 2012

^^BeLOm Lagik^^

Alhamdulilah..kesihatan kadang kala terganggu..selera makan berkurangan sejak akhir-akhir nie..hyper aktif makin menjadi2..perangai kanak2 ribena mula menerpa..ayOyO.. malam nie nak tacing2 ciket...maklumla.. sejak kebelakangan nie terasa cam diri nie pelik sngat...mOod pulak.. kadang2 normal.. kadang2 temper.. huhu..tak pasal2 orang kene marah kan..tapi Opppss tak sengaja sOwie....erm... belOm lagik sempurna diri aku.. memang betOl kata Orang.. manusia tak pernah sempurna.. mesti ade mistake sini sana..


1) aku rasa aku "belOm lagik" menjadi anak yang terbaik buat emak aku.. banyak lagik harus diperbaiki.. .. semua orang punya emak.. emak kita besarkan kita.. emak kita jaga makan,minum pakai kita.. emak kita yang sekolahkan kita, mak kita beri kasih sayang kat kita, mak kita selalu ingatkan kita, mak kita selalu nasihat kita, mak kita buat semua untuk kita.. tapi aku belom lagik mampu buat emak tersenyum, belOm lagik mampu jaga makan, minum pakai dier, belom lagik mampu bagi gaji-gaji aku, belom lagik mampu bayar kos perubatan dier, belOm lagik sepenuhnya beri kasih sayang kat dier, belom lagik bisa menemani dier, belom lagik beri apa yang dier impikan, belOm lagik mampu membuat hari-harinya bahagia...


2) aku rasa aku "belOm lagik" bersedia untuk mati... banyak lagi amalan yang belOm diperbuat.. .. semua orang akan mati.. mengingati mati itu adalah satu yang wajib dan dikatakan sebagai ibadah.. dengan mengingati mati kita dapat mengingatkan diri kita dari melakukan dosa... kalau aku mati esOk.. aku mOhOn ada orang yang bOleh dOakan yang baik2 utk aku kat sana.. aku mOhOn ampun dan maaf jika ada terasa hati walaupOn sekelumit...takOtnye mati.. sebab xcukup lagik kumpul ibadat.. Mekah pOwn belOm sampai..huhu.. aku ingin perbaiki semuanya.. Hablu minnallah (hubungan dgn Allah) & hablu minnanas (hubungan dgn manusia).. 


3) "belOm lagik" capai impian aku... nak kawen.. *tapi xtaw jdOh spe* haha.. ayt gedixz..nak punya kereta sendiri.. nak punya rumah sendiri..nak baby cOmei2.. nak punya bisnes sendiri..nak sume lah.. biase la kalO bOleh macam2 nak kan... tapi mampu ke aku dapat semua nie dalam 5 tahun?? atau 10 tahun?? aku dah usaha.. aku dah tawakal.. yang lain aku redha jew... Insyaallah kalO rezki tu rezki aku.. aku dapat lah merasa semua nie....


semua yang kita nak..
belOm pasti semuanya kita kecapi..
kita hanya merancang..
tapi Allah telah aturkan segalanya...
Aku harap Allah tidak mengambil nyawa aku dalam masa tedekat nie..
sebab aku ingin sekali merasakan kemanisan hidup bersama mereka yang memerlukan aku.. dan menambahkan lagi ibadat padaNya....




No comments:

Post a Comment