BiLeR JaRi MuLew GaTaiii..aipsss

U FoLLoW... I FoLLoW...

Monday, March 19, 2012

==iTu YaNg Ku NaNtiii==

Assalamualaikum....
selamat pagi....



Wahai Tuhan kami, kami telah menganiaya diri kami sendiri, dan kalau Engkau tidak mengampunkan kami dan memberi rahmat kepada kami, nescaya menjadilah kami dari orang-orang yang rugi.
(Al- Araf [7] : 23 )

setiap apa yang hidup akan merasa akan kebahagiaan, keperitan, kesedihan, kesempitan dan sebagainya... oleh itu, tempat sebenar untuk kita mendapatkan dan menghilangkan segala rasa ini adalah satu.. iaitu mengadulah pada Allah... nescaya Allah akan mendengarnya.... 

Orang kata cinta itu buta... cinta itu sebenarnya tak buta andai kita bijak mengawalnya.... cinta hakiki pon hanyalah pada Allah... cinta manusia boleh beubah-ubah..  beringatlah Allah sentiasa akan menguji hati kita.. 

semenjak dua nie, aku banyak habiskan masa dengan membaca blog2 berkenaan akidah diri kita... dan aku tertarik utk berkongsi dengan korang.. lebih2 lagi yang tengah down... xkisah la bab cinta ke, bab rezeki ke.. atau hape je larh.. tapi kali nie aku nak share bab cinta la.. ecece.. orang jiwang memang cmniekan... hehe.. 

how's my life now??
kadang2 rase down gler..
kadang2 rase hepi gilew...
biase la.. hati.....
seriusly... ramai orang tanye aku pasal status ehem tu kan..
n der bdk pompuan tu mcmnie la mcm tula..
n aku just ckp aku tak taw.. tanya la dier sendiri..
korang sendiri yg nmpak n korg sendirilah nilai kan erkk..
aku just doakan kebahagiaan dier..
bukan pe.. mendoakan orang yang kita sayang tu bahagia akan buat kta juga bahagia....
jangan bimbang,,, belajarlah dari masa lalu kerana masa lalu itu adalah guru kita...
aku rela melepaskan andai itu buat dier bahagia.. 
orang yang kita sayang tak semestinyer kita miliki..
ingat tu... kuatkan diri dengan kata2 positif..
dan korang sendiri akan rase betapa besarnya nikmat bersabar dan korang akan peroleh kebahagiaan yang hakiki.....
ada juga yang bertanya...
kalau dier dah ada yang lain..
how bout u???
sesungguhnya.. aku da pencen dari mencari cinta manusia
apa yang ku nanti??
kalimah sudikah awak menjadi isteri saya yang sah...
yess... itu yang ku nanti... =)
sweetkan Allah.. dier nak bagi kiter surprise sape jdOh kita... =)
nanti aku share lagi kata2 semangat utk korang k...

No comments:

Post a Comment