BiLeR JaRi MuLew GaTaiii..aipsss

U FoLLoW... I FoLLoW...

Sunday, January 06, 2013

malu dengan NYA





Astaghfirullahalazim... tersangatlah aku malu tatkala cuba menentang kehendakMu..


Sanggup pula meminta itu dan ini..
Walhal untuk menjalankan kewajipanku kepadaMu pun aku berkira..
Ya Allah.. aku sering buat silap..
aku sering terleka..
aku sering terlupa..
bahawa aku ini hambaMu yang penuh dengan dosa..
Ya Allah.. malu aku padaMu..
meminta itu dan ini..
aku malu...
Maafkanlah aku ya Allah..
untuk dosa ini..
Apa yang Engkau beri aku tahu itu adalah terbaik untukku..
maka ajarkanlah hati aku ini untuk menerima segala ketentuanMu..
lapangkanlah hatiku..
tenangkanlah jiwaku..
ajarilah aku erti syukur..
kuatlah aku..
Aku tahu aku tidak layak meminta..
tapi hanya padaMu tempat aku mengadu..
sesungguhnya..
kepada Engkau adalah sebaik-baik pendengar..
Engkau tahu apa yang engkau beri..
ajarlah hatiku erti sabar...
semoga diriku sentiasa berada dalam kerdhaanMu ya Allah....



No comments:

Post a Comment