BiLeR JaRi MuLew GaTaiii..aipsss

U FoLLoW... I FoLLoW...

Friday, April 20, 2012

PerCaYa PaDa JanJi Allah..

Alhamdulilah..
Allah telah mengajarkan aku erti redha..
di mana doaku telah diperkenankan olehNya..
Aku bersyukur dOa yang selalu ku pOhOn akhirnye terjawab..
Aku sentiasa memOhOn padaNya..
Jika dia bukan milikku..
Kau pertemukanlah dia didepan mata aku..
tidak kira ape keadaannyer..
Alhamdulilah.. dalam waktu yang singkat..
tanggal 19 April 2012..
Times Square menjadi saksi..
Allah memegang pada janjiNya..
"percaya pada janji Allah"..
itulah kata-kata yang aku pegang selama ini..
dan Alhamdulillah.. aku ketemukan dia dengan wanita pilihannya...
perasaan ketika itu hanya mampu mengukir senyuman..
tak mampu aku ucap kata hai..
hanya memandangnya dari hujung anak mata..
Alhamdulilah.. dia bahagia...
itu perkataan pertama yang keluar dari mulut dan hatiku...
aku masih lagi mampu menghayun kakiku untuk berjalan..
aku sudah berjanji pada diriku..
aku akan redha apabila Allah memakbulkan dOaku..
begitu kuat aku ketika itu..
tidak sedikit pOn ade rasa marah dan dendam dalam hati aku ketika itu..
apatah lagi tiada setitik pOn air mata yang mampu jatuh..
mendapat panggilan telefOn darinya..
meluahkan kata untuk berjumpa..
dengan kekuatan yang Allah berikan..
Aku menerima kedatangannya...
berjumpa, menatap wajah masing-masing..
aku juga kuat kerana adanya sahabatku..
yang memegang semua amanah hidupku..
dia menangis mengenangkan episOd cintaku..
tapi aku hanya mampu tersenyum...
cukupla ape yang aku ada sekarang..
aku memegang tangan sahabatku supaya dia belajar erti sabar dan mengawal semua bicara dan perlakuannya pabila bertemu nanti..
aku tidak mahu hati sesiapa terguris mahupOn terluka...
biarkan apa yang sudah terjadi..
menerima dengan redha...
hati kita pasti akan tenang..
tika mereka datang menghampiri..
aku melambai seOlah-Olah mereka jua sahabat aku..
duduk satu meja.. berbOrak seperti sudah berkawan lama...
sumpah tiada niat untuk memandang sinis mahupOn berdendam..
aku bahagia melihat Orang yang aku sayang bahagia..
tidak pernah terlintas untuk mengambil semula dier dari engkau..
bawalah dier pergi ke dalam duniamu..
sinarilah dier dengan kebahagiaan suci..
jadila yang mutlak dan halal baginya...
aku relakan hati sendiri kecundang asal dapat membahagaikan hati insan lain..
tidak pernah ada erti penyesalan dalam kamus hidupku..
kerana aku yakin penentu yang diatur Ilahi adalah yang terbaik buatku...
dugaan membuatkan hatiku tabah dalam mengharungi liku-liku kehidupan yang tiada berpenghujung..
tak aku pinta rasa ini hadir.. dan tak ku pinta rasa ini pergi Ya Allah..
Engkau Maha Mengetahui...
yang ku pinta hanyalah keredhaanMu..
memberikan aku segunung kekuatan..
memberikan aku sejuta kesabaran..
memberikan aku ingatan supaya sujud kepadaMu...
tidak ku minta lebih..
asal Orang yang aku sayang..
yang aku hOrmat..
sentiasa berada disamping aku..
itu sudah cukup untuk menjadi penguat hidupku...
Alhamdulillah..
tiada rasa keperitan yang amat sangat Engkau berikan padaku..
mungkin kerana Engkau telah dulu menguji aku dengan kehilangan Orang yang paling aku sayang...
maka dengan kehilangan untuk kali ini aku tidak lagi gentar menghadapinya...
terima kasih Ya Allah..
aku percaya pada janjiMu..
aku percaya dengan ketentuanMu...
dan syukur kerana Engkau ajarkan aku erti redha..

p/s: dulu bila aku tOntOn drama tv.. seOlah-Olah cerita mereka tiada kene mngena dengan yg masih idOp atau telah meninggal dunia..namun sekarang aku percaya... segala cerita mereka adalah kenyataan.. mungkin wayang hidup mereka sendiri...cuma bezanya.. pelakOn wanita akan datang pada sang lelaki dan menamparnya.. tapi aku bukan pelakOn seperti itu.. wayang hidOpku amat manis..Ahamdulilah..

Saat bibir kehilangan kata..pabila hati mula bicara..hanya bahasa tampilkan segalanya... aku merelakan segalanya.. aku yang mencipta episOdnya.. maka aku perlu tabah dengan pengakhiran ceritenyer.. Aku pasti dengan hikmahNya.. biarkan ape yang telah terjadi.... biarkan Allah mengatur segalaNya...Amin...


No comments:

Post a Comment