BiLeR JaRi MuLew GaTaiii..aipsss

U FoLLoW... I FoLLoW...

Tuesday, November 22, 2011

~RaHsiA maLaM iTu~

20/11/2011

Malam itu si dia berterus terang...
status si dia tidak sama sekali memeranjatkan aku...
kerna memang itu la yang kuduga..
hati aku telah pun berkata-kata..
dan ia benar belaka..
Alhamdulillah.. malam itu apa yang dirahsiakan daripada aku telah si dia bongkarkan..
si dia memohon maaf dariku..
jelas kelihatan air mukanya begitu ikhlas memohon simpati dimaafkan..
dan aku dengan rasa tenang.. memaafkan nya tanpa sebarang dendam namun dengan harapan tiada apa lagi fakta hidupnya yang dirahsiakan daripada ku..
lebih 3 jam dia berkongsi cerita, suka, duka dan semua kisah hidupnya denganku... 
dan aku seperti biasa menjadi pendengar terbaik buat si dia..
tak henti-henti permohonan maaf dari mulutnya..
dan malam itu, bulan menjadi saksi ceritera penglipur lara hidup kami berdua..
aku menerima segalanya dengan redha...
dan aku tidak menyimpan sekelumit dendam pun pada dia...
dan aku bersyukur dia tidak menyimpan sebarang rahsia tentang dirinya..
dan aku juga bersyukur kerana dia memilih aku sebagai pendengar setianya di kala ada masalah yang terbuku di hatinya....
sekarang kami bahgia pabila bersama... tiada apa perlu dirahsiakan.. dan kami sentiasa tersnyum, tertawa, dan bekerjasama antara satu sama lain... 
kini dan selamanya kita tetap akan menjadi sahabat.....

No comments:

Post a Comment